[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 2، شماره 3 - ( 7-1392 ) ::
جلد 2 شماره 3 صفحات 1-8 برگشت به فهرست نسخه ها
یادگیری فعالیت محور و پیامدهای آن در آموزش دانشجویان پرستاری
اکرم پرنده، زهرا حاجی امینی
چکیده:   (5272 مشاهده)
مقدمه: امروزه با رشد و تغییرات سریع دانش، فناوری و افزایش آگاهی مشتریان نظام مراقبت بهداشتی، محیط‌های بالینی و یادگیری مبتنی بر فعالیت از اهمیت بیش‌تری برخوردار شده است. از این رو تغییر در رویکرد آموزشی دانشجویان و هدایت آنان به سوی توانمند سازی به روش خود هدایت شده ضروری است. هدف از این مطالعه، مروری بر یادگیری فعالیت محور و پیامدهای آن در آموزش دانشجویان پرستاری است. روش کار: مقاله حاضر یک مطالعه مروری نقلی است که با استفاده از مقالات علمی- تحقیقاتی از طریق جستجوی کتابخانه‌ای (دیجیتال و دستی)، بانک‌های اطلاعاتی Medline، PubMed، Pro quest، SID، Iran doc و برخی متون فارسی بین سال‌های 1999 تا 2012 انجام شد. از واژگان کلیدی یادگیری مبتنی بر فعالیت، آموزش پرستاری، یادگیری بالینی، آموزش دانشجویان و محیط بالینی برای جستجو استفاده شد. در این مطالعه از بین بیش از 250 عنوان مقاله انتخابی، در نهایت سی مقاله مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: نتایج بررسی بیانگر این است که یادگیری فعالیت محور در آموزش پرستاری بر اهمیت و نقش محیط‌های بالینی و مربیان پرستاری تاکید فراوانی دارد. پیامد های ناشی از کاربرد این رویکرد آموزشی به عنوان راه کار مناسب برای پر کردن شکاف آموزش نظری و بالینی، یادگیری همیشگی، خود راهبری، خود شکوفائی و کسب دانش جدید از تجارب موجود در موقعیت‌های مختلف حرفه ای است. نتیجه گیری: رویکرد آموزشی فعالیت محور متناسب با فلسفه آموزشی نوین برای آموزش پرستاران نیاز است. بنابراین توصیه می‌شود مسئولین آموزش پرستاری ضمن طراحی و تبیین برنامه های آموزشی بر اساس این رویکرد، به ارتقا محیط‌های بالینی نیز توجه خاصی داشته باشند.
واژه‌های کلیدی: دانشجویان پرستاری، آموزش، پیامد، محیط بالینی، یادگیری فعالیت محور
متن کامل [PDF 634 kb]   (881 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۲/۷/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۳/۴/۱۰ | انتشار: ۱۳۹۳/۴/۱۰
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Parandeh A, Hage Amini Z. Practice-based learning and its outcomes in nursing students’ education. J Educ Ethics Nurs. 2013; 2 (3) :1-8
URL: http://ethic.jums.ac.ir/article-1-74-fa.html
پرنده اکرم، حاجی امینی زهرا. یادگیری فعالیت محور و پیامدهای آن در آموزش دانشجویان پرستاری. آموزش و اخلاق در پرستاري. 1392; 2 (3) :1-8

URL: http://ethic.jums.ac.ir/article-1-74-fa.html

دوره 2، شماره 3 - ( 7-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش و اخلاق در پرستاری Education & Ethic In Nursing
Persian site map - English site map - Created in 0.057 seconds with 791 queries by yektaweb 3506