[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 2، شماره 3 - ( 7-1392 ) ::
جلد 2 شماره 3 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
چالش های کنفرانس های کلاسی دانشجویان: یک مطالعه کاربردی
زهره بادیه پیما، رسول اسلامی اکبر
چکیده:   (4187 مشاهده)
مقدمه: هدف مطالعه حاضر بررسی اهمیت هر یک از چالش های احتمالی کنفرانس های کلاسی دانشجویان از دیدگاه خود آنها در حیطه های مرتبط با اساتید و دانشجویان پس از اجرای این روش یاددهی-یادگیری توسط دانشجویان در طول ترم یک تحصیلی می باشد. روش کار: این مطالعه از نوع شبه تجربی به روش تک گروهی فقط با پس آزمون بر روی 35 نفر دانشجوی هوشبری پیوسته ترم پنجم و هوشبری ناپیوسته ترم دوم انجام شد که درس پاتوفیزیولوژی را در یک کلاس به صورت مشترک با استفاده از دو روش سخنرانی اساتید و روش ارائه کنفرانس توسط خود، در طول یک ترم تحصیلی گذراندند. روش جمع آوری اطلاعات به صورت خود گزارش دهی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته ای بود که روایی و پایایی آن تایید گردید(85/0=α). یافته ها: نتایج نشان داد که در حیطه چالش های مرتبط با دانشجویان در مقیاس با اهمیت زیاد و خیلی زیاد، بیشترین فراوانی به ترتیب مربوط به چالش های "عدم فهم کافی مطالب و محتوای تدوین شده برای ارائه کنفرانس" (2/57 ٪) و "عدم توجه کافی دانشجویان به مطالب ارائه شده توسط همکلاسی ها" (1/57 ٪)، در حیطهچالش های مرتبط با اساتید نیز از دیدگاه دانشجویان،در مقیاس با اهمیت زیاد و خیلی زیاد بالاترین فراوانی،مربوط به چالش های "مشخص نبودن معیارهای ارزشیابی کنفرانس"(2/57٪) و فقدان جلسات مشورتی با اساتید قبل از ارائه کنفرانس ها" (40 ٪) بود. نتیجه گیری: توجه به عواملی نظیر موضوع کنفرانس، آمادگی شناختی و عاطفی دانشجویان،فراهم آوردن بستر مناسب جهت بحث، پرسش و پاسخ و مشارکت فعال دانشجویان هنگام ارائه کنفرانس های کلاسی ومشخص نمودن و معرفی صریح معیارهای ارزشیابی به دانشجویان درگیر در این روش یاددهی - یادگیری، از جمله راهکارهایی هستند که می تواند آموزش به روش ارائه کنفرانس را اثربخش تر و کارآمدتر نماید.
واژه‌های کلیدی: دانشجویان، کنفرانس های کلاسی، چالش ها
متن کامل [PDF 690 kb]   (691 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۲/۹/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۲/۹/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۲/۹/۲۰
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Badeyehpeymaye Jahroomy Z, Eslami Akbar R. challenges of students' classroom conference: An applied study. J Educ Ethics Nurs. 2013; 2 (3)
URL: http://ethic.jums.ac.ir/article-1-88-fa.html
بادیه پیما زهره، اسلامی اکبر رسول. چالش های کنفرانس های کلاسی دانشجویان: یک مطالعه کاربردی. آموزش و اخلاق در پرستاري. 1392; 2 (3)

URL: http://ethic.jums.ac.ir/article-1-88-fa.html

دوره 2، شماره 3 - ( 7-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش و اخلاق در پرستاری Education & Ethic In Nursing
Persian site map - English site map - Created in 0.051 seconds with 790 queries by yektaweb 3531