[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 2، شماره 1 - ( 12-1391 ) ::
جلد 2 شماره 1 صفحات 1-5 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1390
محمد خادملو ، عاطفه زارع، مهدی فخار
وزارت بهداشت
چکیده:   (11629 مشاهده)
مقدمه: شکاف کیفیت خدمات ،فاصله بین ادراکات و انتظارات از خدمات ارائه شده می باشد. گام اساسی در خدمت این شکاف شناسایی ادراکات و انتظارات مشتریان از کیفیت خدمات ارائه شده می باشد. این مطالعه با هدف تعیین شکاف کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با استفاده از ادراکات و انتظارات دریافت کنندگان خدمت انجام شده است. روش کار: در این مطالعه توصیفی 140 نفر از دانشجویان دانشکده پیراپزشکی به صورت تصادفی انتخاب شدند جمع آوری داده ها توسط پرسشنامه صورت گرفت این پرسشنامه دارای پنچ بعد کیفیت خدمات شامل تضمین، پاسخگویی، همدلی، اطمینان و ملموس است و شکاف خدمات با تفاضل نمرات واقعیت ها و انتظارات دانشجو به دست آمد. داده ها حاصل از این تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS 17 و به کمک آماره های توصیفی و آزمون Tمستقل مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج نشان داد که براساس نظرات دانشجویان در هر پنج بعد خدمت و تمام عبارات مربوط به هر بعد شکاف کیفیت وجود دارد بیشترین شکاف در بعد ملموس (34/1-) و کمترین میانگین شکاف مربوط به بعد اطمینان (16/1-) بود. نتیجه‌گیری : در مجموع در هر پنج بعد شکاف کیفیت وجود دارد که نشان می دهد انتظارات دانشجویان از خدمات ارائه شده برآاورده نمی شود این شکاف کیفیت می تواند تاثیرات منفی زیادی بر یادگیری دانشجویان داشته باشد لذا پیشنهاد می شود برای کاهش این شکاف ها ،مسئولین ضمن برنامه‌ریزی جهت برگزاری کارگاه آموزشی در زمینه نحوه خدمت‌رسانی و افزایش مهارت های ارتباطی برای کارکنان ،هنگام تخصیص بودجه ،ابعادی که بیش ترین شکاف را نشان دادند در اولویت قرار دهند.
واژه‌های کلیدی: کیفیت، شکاف، انتظارات، خدمات آموزشی، دریافت کنندگان
متن کامل [PDF 747 kb]   (1256 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۱/۱۲/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۲/۷/۲۳ | انتشار: ۱۳۹۲/۷/۲۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khademloo M, Zare A, Fakhar M. Survey of service quality gap from the viewpoint of paramedicine students in Mazandaran University of Medical Sciences, 2010. J Educ Ethics Nurs. 2013; 2 (1) :1-5
URL: http://ethic.jums.ac.ir/article-1-40-fa.html
خادملو محمد، زارع عاطفه، فخار مهدی. بررسی شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1390. آموزش و اخلاق در پرستاري. 1391; 2 (1) :1-5

URL: http://ethic.jums.ac.ir/article-1-40-fa.html

دوره 2، شماره 1 - ( 12-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش و اخلاق در پرستاری Education & Ethic In Nursing
Persian site map - English site map - Created in 0.052 seconds with 788 queries by yektaweb 3461