[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 1 و 2 - ( بهار و تابستان 1396 ) ::
جلد 6 شماره 1 و 2 صفحات 24-31 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رویکرد های مطالعاتی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم : یک مطالعه توصیفی مقطعی
منصور تفویضی، طاهره عبدیان، اسماعیل رعیت دوست، سید حامد حجتی، زهرا کارگر، نوید کلانی
دانشگاه علوم پزشکی جهرم
چکیده:   (64 مشاهده)
مقدمه : روش ها و مهارت های مطالعه مجموعا تکنیک ها و فنونی را تشکیل می دهند که به کاربردن آن‌ها  می تواند مطالعه را راحت‌تر، سریعتر و لذت بخش تر کند، در نتیجه، علاقه خواننده نسبت به مطالعه افزایش می یابد. لذا این مطالعه با هدف بررسی رویکرد مطالعاتی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال تحصیلی97 انجام گردید.
روش کار: مطالعه حاضر توصیفی- مقطعی بوده که بر روی 101 نفر از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال 1397  انجام شد.روش نمونه گیری به صورت در دسترس و آسان بود. معیار ورود به مطالعه شامل اشتغال به تحصیل در رشته پزشکی و معیار خروج از مطالعه شامل عدم همکاری و رضایت برای شرکت در مطالعه بود. ابزار گردآوری اطلاعات شامل دو قسمت، که  قسمت اول مربوط به اطلاعات دموگرافیک و قسمت دوم پرسشنامه استاندارد رویکردهای مطالعه بود. برای آنالیز داده‌ها از نرم‌ افزار 16 SPSS و با استفاده از آزمون های آماری توصیفی(میانگین ،درصد) و تحلیلی(آزمون t  و آنالیز واریانس یکطرفه) تجزیه و تحلیل گردید.
یافته ها: میانگین سنی پاسخگویان تقریبأ 4±22 سال بود. میانگین نمره رویکردهای عمقی، سطحی و راهبردی به ترتیب 58.27، 53.66، 70.47 گزارش گردید. نتایج آزمون های اماری برای بررسی فرضیه پژوهش تفاوت آماری معنی داری را  بین جنسیت ،سن و ورویکرد های مطالعاتی عمقی،سطحی و راهبردی نشان نداده است.(p>0/05). اما بین رویکرد های مطالعاتی عمقی و راهبردی با سال تحصیلی و همچنین بین رویکرد مطالعاتی راهبردی و وضعیت تاهل رابطه معناداری گزارش گردید. (p 0/05).
نتیجه گیری: براساس نتایج حاصل از این مطالعه رویکرد غالب مطالعاتی استفاده شده در دانشجویان رویکرد مطالعاتی راهبردی گزارش گردید.
واژه های کلیدی: رویکرد مطالعاتی، دانشجویان پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جهرم.
 
واژه‌های کلیدی: رویکرد مطالعاتی، دانشجویان پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جهرم.
متن کامل [PDF 666 kb]   (270 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۷/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۷/۷/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

tafvizi M, abdian T, rayat dost E, hojati S H, kargar Z, kalani N. Evaluation of Study Approaches in Medical Students of Jahrom University of Medical Sciences: A Cross-Sectional Descriptive Study in 2018. J Educ Ethics Nurs. 2017; 6 (1 and 2) :24-31
URL: http://ethic.jums.ac.ir/article-1-436-fa.html

تفویضی منصور، عبدیان طاهره، رعیت دوست اسماعیل، حجتی سید حامد، کارگر زهرا، کلانی نوید. بررسی رویکرد های مطالعاتی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم : یک مطالعه توصیفی مقطعی . آموزش و اخلاق در پرستاري. 1396; 6 (1 و 2) :24-31

URL: http://ethic.jums.ac.ir/article-1-436-fa.html



دوره 6، شماره 1 و 2 - ( بهار و تابستان 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش و اخلاق در پرستاری Education & Ethic In Nursing
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3772