[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 5، شماره 3 - ( پاییز 1395 ) ::
جلد 5 شماره 3 صفحات 21-26 برگشت به فهرست نسخه ها
فرایند تغییر ارزشیابی پایان‌ترم دانشجویان در بخش مراقبت ویژه از شیوه سنتی به شیوه آزمون عملی با ساختار عینی
محسن تقدسی ، فاطمه حسینی، علی اکبری
پرستاری و مامایی
چکیده:   (334 مشاهده)
آموزش بالینی رکن اساسی  پرستاری محسوب می گردد . آزمون بالینی با ساختار عینی، طیف وسیعی از مهارت‌های فنی و اساسی را در موقعیت‌های تجربی ارزیابی می‌کند. هدف این تحقیق تعیین میزان دستیابی به اهداف آموزشی بالینی جهت ارائه مراقبت های صحیح و اصولی  در دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه بود.
 مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه  نیم تجربی است که به صورت پایلوت اجرا شد. واحدهای مورد پژوهش 12 دانشجوی کارشناسی ارشدپرستاری مراقبت های ویژه در نیمه دوم سال 1396 بودند. هر دو روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی و سنتی در ارزیابی پایان ترم در مورد آن‌ها انجام گرفت. اطلاعات از طریق پرسشنامه رضایت سنجی و چک لیست انجام پرسیجر های بالینی پس از تایید روایی و پایایی، جمع آوری شد. نمره نهایی و میزان رضایت دانشجویان دانشجویان براساس نمره کسب شده از دو شیوه مقایسه شد.
یافته ها :  87 درصد دانشجویان از روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی راضی بودند. دانشجویان از ارزشیابی به شیوه آسپی رضایت بیشتری نسبت به روش سنتی داشتند. اما میانگین نمرات دانشجویان در روش سنتی 52/17بیشتر از روش آسپی27 /16 بود.
نتیجه‌گیری با توجه به رضایتمندی دانشجویان پرستاری از روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی در این مطالعه، به کارگیری آن در دانشکده های پرستاری ضرورت دارد
واژه‌های کلیدی: کلید واژه ها: ارزشیابی، دانشجویان پرستاری، آزمون عملی با ساختار عینی، پرستاری
متن کامل [PDF 251 kb]   (73 دریافت)    
نوع مطالعه: دیدگاه | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱/۱۹ | انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۶
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

taghadosi M, hosieini F, akbary A. The process of changing the final assessment of students in the intensive care unit from the traditional way to a practical test with an objective structure. J Educ Ethics Nurs. 2016; 5 (3) :21-26
URL: http://ethic.jums.ac.ir/article-1-406-fa.html

تقدسی محسن، حسینی فاطمه، اکبری علی. فرایند تغییر ارزشیابی پایان‌ترم دانشجویان در بخش مراقبت ویژه از شیوه سنتی به شیوه آزمون عملی با ساختار عینی . آموزش و اخلاق در پرستاري. 1395; 5 (3) :21-26

URL: http://ethic.jums.ac.ir/article-1-406-fa.html



دوره 5، شماره 3 - ( پاییز 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش و اخلاق در پرستاری Education & Ethic In Nursing
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3790